צביעת הבית כמו כל פעולה אחרת אשר מהווה חלק ממלאכת השיפוץ יכולה להיות חוויה לא נעימה – בעיקר בגלל הלחצים והרצון שהתוצאות תהיינה בדיוק כפי שאנו רוצים ומתכננים.
אז בכדי שמלאכת צביעת הבית לא תהיה חוויה מלחיצה ולא נעימה ואף תהפוך לחוויה נעימה, חשוב בשלב הראשון לתכנן אותה בקפידה.

תכנון מקדים והבנת מלוא הצרכים ובעיקר לגבי פרטים כמו: בחירת הצבעים, האם הצביעה תתבצע על ידי צבאי מקצועי או באופן עצמאי, האם התוכנית היא לצבוע את כל הבית או רק חלק מהחדרים – והאם אתם מתכננים גם לצבוע את התקרות או רק הקירות.

תכנית הצביעה המקדימה והמקיפה תאפשר לכם לדבוק בה ועל ידי כך להימנע ככל שמתאפשר מ"הפתעות לא נעימות". למדו עוד על עבודות צבע באתר PAINTNET

לערוך היכרות עם כל האפשרויות

אז רגע לפני שאתם מתחילים בצביעה, חשוב מאוד שתכירו את כל האפשרויות המוצעות לכם בתחום הצביעה – אלא אם כן, החלטתם מבעוד מועד שאתם מעוניינים לצבוע בלבן את כל הקירות.
כיום, קיימים מגוון רחב של גוונים ומיני טכניקות מתקדמות ליצירת אפליקציות מיוחדות על גבי הקירות.
היכרות עם כל האפשרויות, החידושים והטרנדים של עולם הצביעה – מאוד יכול להיות שההיכרות הזאת תאפשר לכם לגלות דברים חדשים ומעניינים וגם ליישם אותם.

כמובן, שייעוץ מקצועי יכול לסייע לכם להבין אם ניתן ליישם את הדרישות שלכם – או לתת לכם רעיונות חדשים שיכולים להתאים בצורה טובה יותר.

לצאת אל הדרך

גם אם החלטתם לקחת צבעים מקצועיים וגם אם בחרתם לבצע את הצביעה באופן עצמאי, חשוב שתיכנסו לתהליך ברוח טובה – גם אם חלק מהרגעים יראו לכם יותר קשים או מורכבים, זכרו שבסוף תהליך הצביעה אתם עתידים ליהנות מקירות צבועים אשר ישדרגו את מראה הבית שלכם – והתהליך שאתם עוברים ללא כל ספק שווה את התוצאה.
כמובן, שאם יש לכם גם את היכולת ליהנות מהתהליך – לדוגמא, אם בחרתם בצביעה עצמאית להפוך אותה לפעילות משפחתית בה כל בני המשפחה לוקחים חלק. אם לעומת זאת החלטתם לקחת צבעים מקצועיים תוכלו לנצל את הזמן מחוץ לבית לבילויים משותפים.