הפוסט הזה יספר לכם קצת יותר על מה זה חשמלאי ומה הן הדרגות הקיימות עבור חשמלאים במדינת ישראל.

אישור חשמלאי בודקבמדינת ישראל ישנן 13 דרגות שונות של חשמלאי מדרגת "עוזר" חשמלאי ועד דרגת "חשמלאי מסוייג מתח גבוה". כל דרגה מגיעה עם הרישוי המתאים לה, בכל דרגה מותר לחשמלאי להתעסק בתחומים נרחבים יותר של חשמל ורמת הידע והמקצועיות של חשמלאים בין הדרגות יכולה להיות מאוד משמעותית.

את החשמלאים בדרגה הגבוהה ביותר לרוב נמצא בחברת חשמל שם הם מתעסקים עם מתח גבוה לאורך כל שעות העבודה שלהם ולכן רמת הידע והמקצועיות שלהם צריכה להיות גבוהה מאוד. עבור חשמלאי בייתי הרמה הגבוהה ביותר הוא אישור חשמלאי בודק.

גם קבלת אישור בודק חשמל בא ב-3 דרגת.

  • חשמלאי בודק סוג 1
  • חשמלאי בודק סוג 2
  • חשמלאי בודק סוג 3

אישור חשמלאי בודק סוגים והבדלים

רוב הקורסים במכללות השונות עושים קורס חשמלאי בודק סוג 1 + סוג 2 יחד. זה הסטדנרט בארץ. קבלה ראשונית לקורס זה הוא 4 שנים וותק כחשמלאי או כמהנדס חשמל. בקורס זה נלמדים כל הדברים הקטנים והגדולים שאנחנו כצרכנים של איש מקצוע בתחום החשמל צריכים. החל ממהם חוקי החשמל במדינה ותכנון מערכת חשמל ועד בדיקות מערכות חשמל ואחריות טיפולית של בעל המקצוע.

אישור חשמלאי בודק סוג 3 הינו אישור מורחב של חשמלאים עם וותק רב יותר ועם ידע נרחב בתחום החשמל. על מנת להתקבל להיות חשמלאי בודק סוג 3 יש לעבור את אישורה של לשכת המהנדסים, האדריכלים והאקדמיים של ישראל. אומנם, עבור תקלות ביתיות מספיק לנו חשמלאי סוג 1 + 2 אבל חשמלאי סוג 3 זה חשמלאי שיכול לתכנן מערכות חשמל אזוריות וטיפול בתקלות גדולות של מערכות חשמל מסובכות.

בודק חשמל

אם קיימת בבית או בעסק בעיה חשמלית, הזמינו חשמלאי מוסמך והוא כבר ידע לטפל בכל תקלה. אך חשוב לבדוק, שיש לאותו בעל מקצוע אישור בודק חשמל מסוג 1 לפחות שכן זה מה שמכשיר את אותו בעל מקצוע על פי מדינת ישראל לעסוק בתחום החשמל ולטפל בתקלות. חשוב מאוד לבדוק זאת שכן אחרת יכול להיות אדם לא מקצועי ולא אחראי שיכול להזיק יותר מאשר לטפל בתקלות.